dinsdag 15 juli 2014

Gezonde voeding.....



is iets waar ik de laatste maanden vaak mee bezig ben. Ik niet alleen, er is veel aandacht voor gezond eten en dan vooral in relatie tot een (goede) gezondheid. En al die aandacht is soms best verwarrend: zoveel deskundigen, zoveel verschillende meningen op het gebied van voeding.

Zoveel dat je soms bijna het bos door de bomen niet meer ziet............ Wat is nu wijsheid?

Kijk om je heen, lees interessante stukken/boeken, luisteren naar de 'deskundigen' en vorm dan vooral je eigen 'wijsheid'! En gebruik vooral je gezonde verstand!

Zo kwam ik tot mijn Top 5-wijsheden, die mij helpen bij het maken van (betere) keuzes van onze dagelijkse voeding:

  1. Kies voor voeden, niet vullen.
  2. Kies zoveel mogelijk voor vers en onbewerkt.
  3. Kies zo vaak mogelijk voor zelf koken.
  4. Beperk suiker, vet en zout.
  5. Eten 'moet' je leren!

De komende tijd zal ik iedere 'wijsheid' wat uitgebreider toelichten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten