zondag 29 oktober 2017

Wraps met geroosterde bloemkool (uit de Airfryer) en tomaat


Zoals jullie waarschijnlijk al weten, mag ik voor een actie van 'Francesca kookt' de Philips Airfryer XL testen. Frites met snacks hebben we ondertussen al getest met groot succes.

Wat ik vooral ook wil proberen is om met de Airfryer snelle makkelijke groente-bereidingen testen. We eten met zijn allen te weinig groente en het zou voor onze gezondheid goed zijn om méér groente te eten. Daarom zoek ik voor ons gezin naar manieren om meer groente te eten. Een van die manieren is om niet alleen bij het avondeten groente te eten, maar ook gedurende dag!

Vandaag lunchten wij met deze wraps met bloemkool uit de Airfryer! Zeer geslaagd!

Ingrediënten voor 4 wraps:
  • 4 volkoren wraps
  • 1/2 bloemkool
  • 4 theelepels ras el hanout
  • 2 eetlepels olijfolie
  • 2 tomaten
  • 2 eetlepels (kant-en-klare of zelfgemaakt) hummus
  • scheut yoghurt
  • snufje zout

Was de 1/2 bloemkool, dep de bloemkool goed droog en snij in kleine roosjes. Meng de ras el haout (ik gebruikte Jonnie Boer) met de olijfolie en verdeel kruidenolie over de bloemkool.

Doe de bloemkool in het mandje van de Airfryer en rooster de bloemkool in 10 minuten op 170 graden bruin.

Was de tomaten en snij in kleine stukjes. Meng de hummus (ik gebruikte de pikante hummus van de AH) met een scheut yoghurt.

Als de bloemkool klaar is, breng ze op smaak met snufje zout. Smeer de wraps in met het hummus/yoghurt-mengsel. Beleg met de bloemkool en stukje tomaat, maak ze dicht en serveer meteen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten