dinsdag 31 mei 2016

Dagelijkse muesli *zelf mengen*




Deze week schreef ik over mijn chocolade-granola die ik maakte. Heerlijk, maar gewoon door de week ontbijt ik bijna altijd met muesli met yoghurt en een 1/2 banaan. Ik meng mijn muesli zelf, dan kan ik hem 'maken' zoals ik hem lekker vindt. Onderstaande hoeveelheden zijn mijn basisrecept, maar je kunt hier natuurlijk eindeloos mee variëren: vervang de havermout eens (gedeelte) door andere vlokken zoals spelt, gerst of boekweit, gebruik ander gedroogd fruit zoals abrikozen, pruimen of mango, denk in plaats van amandelen eens aan hazelnoten of cashewnoten, etc etc.


Ingrediënten:
  • 350 gram havermout
  • 75 gram rozijnen
  • 60 gram gemalen kokos
  • 75 gram amandelen
  • 50 gram pompoenpitten
  • 50 gram zonnebloempitten
  • 30 gram gebroken lijnzaad


Hak de amandelen wat kleiner en meng alle ingrediënten. Bewaar de muesli in een goed afsluitbare pot. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten