zaterdag 4 januari 2014

Wortel/mango/appel-sap


Sinds een week ben ik de blije eigenaar van een Versapers slow juicer! Een sapje blijft een makkelijke manier om mijn mannen en natuurlijk mijzelf wat meer vitamine binnen te laten krijgen. 

Op weg naar de supermarkt hoorde ik gisteren op L1 radio het interview met Arend van der Heijden van WOWfood. Hij vertelde dat hij bij sapjes altijd de verhouding 60% fruit - 40% groente gebruikt. Geïnspireerd door Arend zag ik bij de AH dat de mango en de winterpeen in de aanbieding waren. Die gingen dus mee in het winkelmandje. Daarna nog even appels en peren gehaald bij de boer. En vanochtend maakte ik dit heerlijk sapje om de dag goed mee te beginnen. Omdat niet ieder stuk fruit/groente even groot is, heb ik ook even de precieze hoeveelheden die ik gebruikte op geschreven.


Ingrediënten voor 4 glazen: 
  • 4 flinke appels (550 gram)
  • 1/2 mango (250 gram)
  • 3 winterpenen (320 gram)
Was de appels, mango en winterpeen goed. Verwijder alleen de klokhuizen van de appels, de schil laat je gewoon zitten en snij de appel in kleinere stukjes. Schil de mango (je zou de mango ook zelfs ongeschild in de machine kunnen doen), snij het vruchtvlees van de pit en snij het ook in kleinere stukjes. Snij de wortel in kleine dunne stengels. Doe eerst de wortel met de mango en als laatste de appels in de Versapers. 


En laat de machine zijn werk doen...... Wonderbaarlijk!! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten