zaterdag 8 augustus 2015

Fruitfondue



Ja, eigenlijk is het geen echte fondue...... Fondue is een gerecht waarbij voedingsmiddelen in kleine stukjes worden ondergedompeld in een warme of hete vloeistof. Fondue betekent gesmolten in het Frans. Lekker ouderwets de vleesfondue, maar natuurlijk ook de kaas- en chocoladefondue. En bij deze fruitfondue is de vloeistof niet warm, maar gewoon koud......

Ik ben altijd op zoek naar nieuwe manieren om mijn twee knullen op een leuke manier gezonde voeding te laten eten. Ik wilde ze op een ochtend in de vakantie wat fruit geven en wilde ze niet alweer een gewoon kommetje fruitsalade voorzetten. Zo kwam ik op het idee voor de fruitfondue.

Was verschillende soorten fruit schoon en snij indien nodig in kleine, 'mondklare' stukjes. Dan maak je vruchtensausje (voor 2 á 3 personen): heel simpel door 150 gram aardbeien, 1/3 banaan en heel klein scheutje citroensap te pureren. En klaar is kees! Als je het sausje graag wat zoeter wilt, kun je bijvoorbeeld een beetje honing toevoegen.

Ik maakte één grote schaal, maar je kunt natuurlijk ook voor ieder kind 1 bordje met sausschaaltje maken. Heb je nog leuke prikkers in huis, dat vergroot natuurlijk alleen maar de pret!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten