zondag 31 maart 2019

Poffertjes van volkoren speltbloem en amandelmeel met gebakken appeltje en rozijnen


Ik kocht gisteren een tweedehands elektrische poffertjespan: nieuw speelgoed :-)! Daar moest natuurlijk mee gespeeld worden!!


Ik wilde graag een wat gezondere variant maken dan de traditionele poffertjes die we allemaal kennen. Daarom koos ik voor volkoren speltbloem en amandeelmeel. Ik serveerde de poffertje met gebakken appeltjes met rozijnen en kaneel en maakte het af met wat yoghurt, amandelschaafsel en ahornsiroop.

Ingrediƫnten voor ongeveer 30 stuks:
  • 75 gram volkoren speltmeel
  • 75 gram amandelmeel
  • 1 1/2 theelepel bakpoeder
  • 3 eieren
  • 100 gram melk
  • snufje zout
  • kokosolie

Materiaal: poffertjespan, keukenkwastje, maatbeker met schenktuitje of doseerfles

Maak een beslag van het speltmeel, amandelmeel, 3 eieren, melk en zout. Ik deed alle ingrediƫnten in de blender en mixte er snel een beslag van, lekker makkelijk.
Smelt een beetje kokosolie. Verwarm de poffertjespan en besmeer alle holletjes met het kwastje met een beetje kokosolie. Doe het beslag in de maatbeker of doseerfles. Vul de holletjes met beslag.
Draai de poffertjes om voordat het beslag geheel gestold is en bak ook de andere kant mooi goudbruin. Serveer de poffertjes meteen of bewaar ze afgedekt zodat ze lekker warm blijven.
Vet de holletjes opnieuw in en bak een volgende ronde. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten